Tænker du nogle gange hvad det er vi laver hos et webbureau? Eller måske overvejer du i din virksomhed at gøre brug af et til at løse flere at jeres digitale opgaver. Lad mig i indlægget her give dig en introduktion til hvordan en dag på kontoret ofte ser ud hos os.
Det laver vi hos et webbureau
Der er egentlig mange der ikke helt lige ved hvad det er et webbureau laver. Når jeg siger at jeg arbejder med hjemmesider, SEO og online annoncering, så er der mange der ikke ved hvad det indebærer. Det forklares nemlig ikke helt så let, som når du fortæller at du er frisør eller skolelærer. Det er netop derfor at jeg i dag vil bruge dette blogindlæg til at tage jer med en dag på kontoret. Først vil jeg dog lige give en kort beskrivelse af hvad det er vi overordnet set laver.
Helt kort fortalt, laver vi web opgaver for vores kunder. Det kan f.eks. være en automekaniker som ønsker at få opsat en hjemmeside, eller en indretningsdesigner som har brug for hjælp til at blive fundet på Google. Der er mange af sådanne opgaver, og jeg er meget glad for mit job. Det er jeg specielt fordi opgaverne netop er alsidige – jeg får lov at være kreativ med ting somannonceopsætning og billed redigering, men også analytisk og teoretisk med tekstforfatning og indsamling af data.
En typisk arbejdsdag for mig
Kl. 8:50: Jeg møder ind på kontoret og starter typisk med at lave mig en kop kaffe, som jeg kan tage med ind foran computeren, og drikke mens jeg danner mig et overblik over dagens opgaver.
kl. 9:10: I denne uge har jeg forskellige opgaver som skal laves for tre af vores kunder. Jeg lægger ud med at gennemgå en kundes hjemmeside, og optimere teksten, så den bliver mere SEO venlig. Dernæst indsætter jeg links til deres ønskede landingssider, og tjekker op på at disse sider er som de skal være.
Kl. 12:30: Jeg tager min frokostpause oppe på tagterrassen af vores webbureau, så jeg kan få lidt frisk luft inden, det er ned foran skærmen igen.
kl. 13: Resten af arbejdsdagen skal bruges på at fritlægge og redigere nogle billeder som skal bruges til en anden kundes hjemmeside. Billederne får efterfølgende ALT tekst og beskrivelser, så de også bliver SEO optimerede.
Kl. 17: Min arbejdsdag på bureauet er ved vejs ende, så jeg laver hurtigt en to-doliste, så jeg er klar til at tilgå de nye opgaver når jeg møder ind i morgen.