17.08.18

FRED VÆRE BLOGGERE

Er der overhovedet et ægte menneske bag kaffe-billederne og de hvide sneaks?

I mine år som blogger – og som trofast læser af blogs, har kun få fanget min interesse, som jeg dagligt føler et behov for, at skulle følge med i. Jeg kan godt lide at være i øjenhøjde med personen bag skærmen, og føle det her virtuelle-bånd det skaber, at kunne relatere til de skrevne ord.

Det der er svært for mange, er at finde sin helt egen stil. Det gælder især i form af billeder og indhold. Vi kopierer hinanden, følger en trend, og gør noget fordi vi oftest bliver inspireret. Inspireret er et stærkt ord, lad os bruge det, i stedet for ‘kopiere.’ Det er så negativt ladet og det behøver det nødvendigvis ikke at være. Lad os glæde os på hinandens vegne, fordi der er nogen der kan lide det du/vi laver.

Vi skal støtte hinanden noget mere i den her verden (som også har en bagside). Selv om, at du bruger Unfold til dine billeder, ejer et par hvide sneakers ligesom en tredjedel af Danmark og spiser skyr med granola til morgenmad, så er det du laver sgu da sejt. Vi er flokdyr, så hvis noget er populært – let the game begin.

Der er en influencer-epedimi i omløb

Men skal vi ikke klappe hinanden på skuldrene lidt? For vi kan sgu da noget.

Blogger. YouTuber. Instagrammer. (Micro) Influencer. Kært barn har mange navne. De er overalt. Nogen hader dem og andre forguder dem. Vi har lært at leve med begge dele. Vi har også lært at grine af os selv, fordi vi ofte fylder meget i det online (overfladiske) univers, samt i gadebilledet. Det er ikke alle der forstår denne verden. Det skal vi acceptere. Men jeg vil gerne prøve at ændre dit syn på dét og din holdning til os.

En virksomhedsejer sagde for nyligt til mig: “Uden os virksomheder, ville I bloggere hellere ikke eksistere. Husk det.” Jeg drejede en omgang på stolen og tænkte: “Jo, gu ville vi da så.” Vi er ikke afhængige af virksomheder, medmindre det er vores arbejde og giver os en indkomst. Ergo; virksomheder er mere afhængige af os, end vi er af dem. Det er et valg vi tager, hvis muligheden byder sig. Det er dælme smart og der er business i det.

Jeg startede min blog, uden nogen form for viden om samarbejde med virksomheder. Jeg startede, fordi jeg ville dele ud af min personlige interesse for mode og fordi jeg godt kunne lidt at skrive. Pludselig blev jeg væltet omkuld i en storm af sponsorerede produkter og blogger-ting, som jeg slet ikke anede var “en ting.” Før jeg vidste af det det, gik det hele op i mere eller mindre ligegyldige blogindlæg, og jeg ville med tiden have mere mening og kvalitet i det jeg lavede. Men man lære af det, og man skal starte et sted.

Fred være med os bloggere, og alle former af dem. Ære være mindet om hashtags, linket i vores bio, den irriterende algoritme og alt det der. Vi kan noget helt specielt hver især og sammen – når vi ikke er fælles om at dele rabatkoder, konkurrencer og alt muligt gøgl.

Embrace this universe of creativity!!

Sheila

Ingen kommentarer endnu

0 kommentarer

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

17.08.18